maanantai 4. kesäkuuta 2018

POLTTARIT !!!

Sieltä ne polttarit sitten vihdoin tuli, kun mut kaapattiin lauantai aamuna! 😍 Oli aivan törkeen siisti päivä ja tässä kertomus siitä! Kuvia en kerinnyt itse hirveästi napsimaan, mutta katsotaan jos saan muilta tarpeeksi kuvia, niin voisin tehdä jossain vaiheessa vaikka kuvapostauksen polttareista.

Olin lauantai aamuna vielä nukkumassa, kun ovikello soi klo 6.50. Tiesin heti mistä on kyse, vedin hätäisesti vain topin päälleni ja menin avaamaan oven vielä ihan unen pöpperössä. Siellä oli mun siskokaaso Emmi kännykän kanssa videokuvaamassa tilannetta ja käski mun pistää kamat kasaan niin lähdetään. Hain melkein kokonaan pakatun polttarikassin varastosta ja keräsin sinne vielä viimeiset tavarat mitä oli käsketty pakata. Autossa sain siteen silmilleni (kuva alla) ja olin aika nopeasti ihan pihalla siitä, että missä mennään. Ajettiin mielestäni aika pitkään, kunnes tultiin hiekkatielle ja hetken päästä oltiin jossain pihassa. Kun tultiin talon terassille ja ovelle, tiesin samantien että ollaan kaasoni Jennan luona! Siellä mua odotti aamupala, Bride to be -kruunu ja itse talon emäntä, serkkukaasoni Noona, kaverini Jenni ja serkkuni Saskan tyttöystävä Jenna. Oli aika hauskaa, kun meitä oli kaksi Jenniä, kaksi Jennaa ja Emmi 😂 Tästä syystä tässä kirjoituksessa kaaso-Jenna on Jenna H. ja toinen Jenna J.

APUA! Mut on kaapattu!

Aamupalaksi oli sämpylöitä ja kroisantteja sekä niiden kanssa sai mimosan. Tai no itse sain kyllä kaksi ja vielä skumppapullon lopun mukaan matkalle, kun jatkettiin matkaa 😁 Jouduin laittamaan taas siteen silmille. Alkumatkan olin aika hyvin kärryillä missä mennään, mutta loppupeleissä mulla ei ollut hajuakaan mihin päädyttiin. Istuin autossa side silmillä, kun Emmi ja Noona aukasivat ovensa ja alkoivat lässyttää jollekin että voikun olet söpö ja kun nuolet niin kamalasti. Mäkin halusin tietää mitä siellä oli ja Emmi tuli avaamaan mulle oven (kun se oli lapsilukossa) ja kun sain jalat maahan että ponnistan autosta ulos, mun syliin hyppäsi iso karvainen koira nuolemaan mun naamaa 😁 Kun pääsin vihdoin ulos autosta, tunnistin heti hajusta missä oltiin... mut oli tuotu jollekin heppatallille! 😍 Olin sitä vähän aavistellutkin, kun mun piti pakata kumisaappaat mukaan ja olin itse Emmille siitä haaveillut.

Jennin, Emmin ja Jenna H:n hepat.

Oltiin tultu Islanninhevostalli Sydänkavioon ja sillä aikaa kun odoteltiin muita saapuvaksi, meidän heppoja laitettiin kuntoon. Olen aikoinani ratsastanut 10 vuotta, mutta edellisestä kerrasta hevosen selässä on jo monen monta vuotta aikaa ja olin aivan sairaan innoissani! Kun toinen autollinen meidän porukkaa saapui, päästiin valitsemaan kypäriä ja hevosia. Minä polttarisankarina sain valita hepan ensin ja mulle valikoitui semmoinen issikka kuin Fifi. Me oltiin kaikki muut paitsi Noona joskus ratsastettu ja Noona olikin sit ainoa ketä ei halunnut ratsastaa. Hän saikin siis tärkeän tehtävän olla meidän kameramies! Toivottavasti saankin pian kuvat ja videot tuosta ratsastuksesta!

Fifi 💝

Mentiin ensin kentälle ottamaan vähän tuntumaa ja muistelemaan miten siellä hepan selässä oikein oltiinkaan. Aika hyvin kaikki muistui mieleen ja tuli ihan selkärangasta. Ainoa mitä en koskaan ollut kokeillut, oli töltti, ja sitäkin päästiin heti harjoittelemaan. Fifi oli aika helppo saada tölttäämään, toisin kuin esim. Emmillä ja Jenna J:llä oli vaikeuksia sen kanssa. Meidän opettaja oli aivan huippu mukava ja järjesti meille pienen leikkimielisen skumppa-töltti kisankin! Siinä saatiin muoviset skumppalasit toiseen käteen (jossa oli SodaStream juomaa) ja toiseen käteen ohjat. Tavoite oli töltätä yksi kokonainen kierros läikyttämättä yhtään juomaa lasista. Itselläni meni todella hyvin, enkä tuntenut kuin pienen pisaran tippuvan lasista peukalolleni. Jenna J:ltä läikkyi koko lasi heppansa kaulalle ja muillakin jonkun verran, joten niimpä minä voitin kisan 😁 Kun oltiin oltu puoli tuntia kentällä, lähdettiin tekemään pieni maastolenkki. Siihen olin kyllä vähän pettynyt, odotin paljon pidempää lenkkiä. Kun tultiin tallille, halukkaat pääsivät vielä laukkaamaan pienen mäen päälle. Siinä mulle meinasi käydä huonosti, kun Fifi rynnähti alussa eteenpäin ja multa tippui toinen jalustin. Onneksi pysyin selässä ja siitä selvittiin säikähdyksellä 😁

Tallilta lähdettiin ajamaan takaisin Lohjalle päin mulla side taas silmillä. Pydähdyttiin kaupan pihaan ja tiesin kyllä ihan tarkkaan missä oltiin. Siitä kun jatkettiin matkaa muiden käytyä kaupassa, sanoin että tiedän kyllä että ollaan menossa Emmille, se kun asuu aivan siinä kaupan lähellä. No Emmi eksytti mut tekemällä pienen kunnialenkin ja en enää ollutkaan varma mihkä mentiin. No sinne Emmille kuitenkin päädyttiin. Siellä pääsi halukkaat pikasuihkuun ja vaihtamaan vaatteet. Ennenkuin jatkettiin matkaa, mun käskettiin laittaa silmät kiinni ja pukemaan joku paita päälle. Kun sain avata silmät, kaikki muutkin oli laittaneet samanlaisen paidan päällensä kuin minäkin! Etupuolella luki "Tytöt tahtoo pitää hauskaa 💝" ja takana "Team Bilehile" 😀 Hihassa komeili Samin firman logo, josta tiesin että Emmi oli ottanut vinkistä vaarin, kun olin sanonut että kysyy josko Samin firma lähtisi sponssaamaan polttareita paidoilla! Yht äkkiä meillä olikin kauhea kiire, joten side silmille ja autoon.


Ajettiin Lohjan keskustaan ja mentiin syömään ravintola Amariin, minne meille oli varattu pöytä. Olen käynyt siellä monesti aiemminkin ja otin tutun ja turvallisen kana-annoksen. Ruoka oli hyvää, niinkuin aina! Kun mentiin ulos, muut pitivät pienen kännykkäpalaverin siitä, että mitä tehtäisiin seuraavaksi. Oltiin ilmeisesti aikataulusta hieman edellä. Sain Jenniltä vihkon ja kynän ja lähdettiin Aurlahden rantaan kyselemään ihmisiltä avioliittoneuvoja. Kaikki kyllä tiesivät että mä hieman ahdistun tuommoisesta vieraiden ihmisten jututtamisesta, mutta onneksi sain itse päättää keneltä menen kysymään, eikä hommasta tullut mitään huonoa fiilistä. Käytiin Café Aurlahdessa myös yksillä. Rannasta jatkettiin taas matkaa autoilla side silmillä ja tällä kertaa olin aivan täysin pihalla missä mentiin.

Jengi vasemmalta oikealle: Jenni, Jenna J, Jenna H,
 Noona ja Emmi.

Tultiin johonkin hiekkaisaan pihaan ja jossain haukkui koira. En tiennyt yhtään missä oltiin ja mua kiusattiin vähän lisää, kun mut jätettiin seisoskelemaan yksin auton viereen muiden kikatellessa kauempaa. Kun sain vihdoin ottaa siteen pois, oltiinkin taas Emmillä! Kaikki kantoivat kamansa sisään, josta tiesin että täällä ollaan loppuilta. Kaasoni Laura liittyi hetkeä myöhemmin möys seuraamme. Oltiin oltu siellä jonkin aikaa, kun istuskeltiin pihalla ja yht äkkiä Jenna H. sanoi että side silmille. Hetken odotettuani, Jenna laittoi mun käteen jonkun pienen esineen, jossa oli kulkunen kiinni ja kysyi mikä se on. Mulla ei ollut hajuakaan. Eikä ollut seuraavastakaan pienestä esineestä. Kolmannesta Jenna sanoi että tästä et voi erehtyä ja läiskäsi käteeni hervottoman kokoisen tekopeniksen! Meille saapui siis seksiväline-esittelijä!

Tunnin verran istuttiin olohuoneessa paikoillamme, kuunneltiin haltioituneina kaikista välineistä esittelyt ja päästiin hipelöimään niitä. Lopuksi välineitä sai ostaa ja olin aika yllättynyt, kun kaikki taisivat ostaa jotakin! Kun esittelijä oli juuri lähtenyt, ystäväni Kati liittyi viimeisenä porukasta seuraamme. Jengi oli kasassa. Osa valmisteli ruokaa (makkaraperunat, sipsejä, juustoja, tuc-keksejä, niille levitteet jne) ja loppujen kanssa seurusteltiin sohvalla. Juuri kun ruoka oli valmista, sisään lappasi kaksi naista, joista toisen tunnistin meikkaaja-maskeeraaja Kirsi Ryhäseksi, jolla Jenni on monesti käynyt meikattavana. Emmi kielsi mua syömästä ja vei mut takkahuoneeseen, johon oli pystytetty hierontapöytä ja Emmin työkaveri oli tullut antamaan meille kahdelle hieronnat! Pääsin ensin ja voin sanoa että kyllä tuntui! Puolen tunnin hieronnan jälkeen pääsin meikattavaksi, kun Jenni oli valmis. Meikistä tuli kyllä todella upea!


Koko porukka 💝 Ylhäällä Laura, Kati, Jenni, Jenna J ja Jenna H.
Alhaalla Noona, Emmi ja meitsi 😁

Siinä meikattavana ollessani kuulin kun muut puhuivat kyydeistä baariin ja että monelta sinne kannattaisi lähteä. Oli päättäri viikonloppu ja pelättiin että siellä on "normaaliin baariin meno aikaan" hirveät jonot, joten päätettiin lähteä hyvissä ajoin jo klo 23 paikkeilla liikkeelle. Kati laittoi vielä ennen lähtöä mun hiukset ja kun katsoin itseäni peilistä, mulle tuli ihan Barbie mieleen kun mulla oli vaaleanpunainen paitakin päällä (kuva alla)! Valitettavasti meistä kahdeksasta baariin lähti vain neljä; minä, Emmi, Laura ja Jenni. Oli kyllä ihan hauskaa silläkin porukalla, vaikka Monaco olikin ihan tyhjä kun sinne mentiin! Onneksi parin tunnin sisään baari alkoi kuitenkin täyttyä ja tanssittiin itsemme läkähdyksiin!

I'm a Barbie Girl... 😁🎵

Kolmelta aamuyöstä lähdettiin taksijonoon Emmin ja Jennin kanssa ja mentiin kaikki Emmille yöksi. Sinne oli alunperin pitänyt tulla enemmänkin porukkaa yöksi, mutta kun kato kävi jo ennen baaria, niin oltiin sit kolmisteen. Alkuperäiseen suunnitelmaan oli kuulunut vielä baarin jälkeen morsiussauna, mutta ei kukaan meistä niin pitkän päivän jälkeen jaksanut enää valvoa yhtään pidempään. Niimpä sovittiin että jos saadaan porukka kasaan vielä ennen häitä joku viikonloppu, niin pidetään erikseen saunailta! Sain aamulla polttarikirjan, johon jokainen vieras oli jättänyt terveisensä kaverikirja-osioon. Syötiin aamulla illalta jääneitä sipsejä sun muita naposteltavia ja lopulta yhdeltä heitettiin ensin Jenni kotiin ja sen jälkeen Emmi heitti mut himaan.

Oli kyllä aivan sairaan siisti päivä, meillä oli törkeen hauskaa ja ihan huippu porukka!!!! 💝 En olisi voinut parempia polttareita toivoa, mitään ei puuttunut, mitään en lisäisi! Kiitos vielä kerran kaikille mukana olleille, i love u! 💝

TJ 26 päivää ( 0 kuukautta, 3 viikkoa, 5 päivää )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti