perjantai 10. maaliskuuta 2017

Mekkojen sovitusta!

Voi vitsit tätä päivää olin odottanut jo melkein pikku tytöstä asti! Kävin siis ensimmäistä kertaa ikinä sovittamassa häämekkoja! 😍 Mukaan makutuomareiksi lähtivät kaasoista Emmi ja Noona.

Alunperin meidän oli tarkoitus mennä Niinattareen remontti-aleen, mutta koska se on Helsingin ydinkeskustassa, parkkipaikan löytäminen on aina hankalaa ja muutenkin vihaan ajaa Helsingissä, niin päädyin sitten varaamaan ajan Espoon keskuksessa olevaan Zazabellan Outlettiin. Sinne pystyi varaamaan ajan kätevästi netissä, mikä on mulle myös plussaa. Koska meidän häihin on vielä reilusti yli vuosi aikaa, lähdin lähinnä ottamaan selvää minkä mallinen puku mulle sopii enkä varsinaisesti etsimään Sitä Oikeaa Pukua. Olin kyllä sanonut, että jos täydellinen puku löytyy halvalla, niin miksikäs ei sitä sitten ottaisi samantien mukaansa. Eniten pelkään että jos ostan puvun jo nyt, niin entä jos enää vuoden päästä pidäkään sitä täydellisenä?

Pitää olla blingiä!

No mä voin jo tässä heti sanoa, että mitään pukua ei mukaan lähtenyt 😉 Me oltiin noin 20 minuuttia ennen meidän varausta siellä paikalla, mutta päästiin heti selailemaan pukuja ja myyjä tuli melkein heti auttamaan. Liike oli pienempi mitä olin kuvitellut ja pukuja suht vähän. Ensimmäiseen satsiin valitsin kolme täysin erimallista pukua ja heti niiden jälkeen meille kaikille oli selvää millainen puku mulle sopisi parhaiten, merenneitomallinen jossa helma lähtee joko lantiolta tai vasta pyllyn alta. En halua olkaimia, pitsiä, tylliä enkä mitään jäätävää laahusta.

Ilman olkaimia!

Kun malli oli selvä, valittiin iso kasa pukuja noilla kriteereillä ja sitten sovittamaan. Olin aika nopea monenkin puvun kohdalla, kävin peilin edessä näyttämässä Emmille ja Noonalle ja heti jo tiesin sanoa että "ei". Myyjä naureskelikin että mäpä nopea olen 😁 Viimeisen puvun kanssa kävikin hassusti! Saatiin se melkein mun päälle, mutta se ei asettunut tarpeeksi alas, kun se yhdestä kohtaa otti mun lantioon kiinni. No kun alettiin riisumaan, se ei tullutkaan enää pois mun päältä vaan jäi tisseihin kiinni! Voi hitto että mua nolotti kun se myyjä pyysi toisen myyjän auttamaan ja lopulta joutui ratkomaan yhtä saumaa että saatiin se pois mun päältä 😑 Harmitti ihan hirveästi. Olin odottanut eniten sen puvun sovitusta, siinä täyttyi kaikki kriteerit ja se oli naurettavan halpa, 199e! 

Almost perfect!

No mutta lopulta meillä oli oikeastaan kaksi pukua jotka oli parhaita, vaikka niistäkään ei tullut sellaista tunnetta että toi on pakko saada. Tuli selväksi että mulla on aika kallis maku (yllätys yllätys) ja molemmat oli yli tonnin pukuja. Mun budjetti kun on noin 700-800e. Kysyin myyjältä onko heidän varsinaisessa liikkeessä sen tyylistä pukua mitä etsin, niin kuulemma suurin osa on pitsisiä ja kaikkea muuta mitä etsin. Mietittiin tyttöjen kanssa, että se on sit varmaan seuraavaksi lähdettävä sinne Niinattaren aleen, tuskin saan tuolla budjetilla kunnon pukuliikkeestä normihintaisia pukuja!

Huomenna ollaankin menossa katsastamaan ensimmäistä juhlapaikkaa, Lylyisten Kartanoa! Kerron siitä sitten huomenna! 😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti