keskiviikko 21. helmikuuta 2018

Viirien askartelua ja vähän muutakin..

Oltiin taas viime viikonloppuna askartelemassa Emmin ja Jennan kanssa meidän porukoilla. Aloitin valmistautumisen jo maanantaina, kun testasin millä tyylillä viirit tehtäisiin. Meille viirejä tulee näillä näkymin 4 kappaletta, Karkkibaari, Juomat, Lahjat ja Kortit. Alunperin olin ajatellut myös vieraskirjalle viiriä, mutta tulin siihen tulokseen että noiden neljän tekemiseen menee jo ihan tarpeeksi aikaa, kun kirjaimia on yhteensä 29 😬 Googletin aluksi miten muut olivat viirejä tehneet ja sain sieltä hyviä vinkkejä mm. minkäkokoisia kolmioita voisi tehdä ja miten naru kannattaa kiinnittää.

Musta tuntuu että aika monessa asiassa ollaan jouduttu poikkeamaan mun alkuperäisestä visiosta ja niin myös näiden kanssa. Olin ajatellut että tehdään viirit samalla tyylillä kuin kutsut, pöytäkolmiot sun muut, eli harmaata kartonkia ja blingipaperia. Noh... Tätä kokeiltuani totesin että ei kyllä todellakaan tehdä niin 😂 Ensin en meinannut kehdata edes julkaista kuvaa siitä täällä, mutta kai se on pakko 😂 Lopulta yksinkertaistin mallia jättämällä blingipaperin pois ja avot! Siitä tulikin ihan hyvä!

Ensimmäinen kamala versio.
Lopullinen, yksinkertaistettu versio.





Yllä olevissa kuvissa ei kannata välittää noista kirjaimista, tein ne vain nopeasti kynällä antamaan vähän osviittaa ja ne tulevat lopullisiin viireihin ihan tulostettuna! Niitä mä taiteilinkin tiistaina tietokoneella ja kyllä meinasi hermot mennä niitä tuhratessa Paintilla! Sain niistä varmaan kolmannen testitulostuksen jälkeen oikeankokoisia. Niitä mahtui 4 yhdelle A4 paperille ja niitä sitten tulostelin yksi paperi kerrallaan kun vaihtelin niihin kirjaimet aina joka tulostuksen välissä. Niistä tuli kyllä aika kivat!

Tiistaina taiteilin Paintillä vähän lisää ja tein pöytäkolmioihin ohjelmarungon ja kolmannelle "ylimääräiselle" sivulle tulevan lappusen. Sille viimeiselle sivulle tulee siis menu, mutta sitä en voinut vielä tehdä. Hain jokaisen noista kuvista erikseen Googlen kuvahausta, piirsin tuon viivan itse ja kirjoitin tekstit viereen. Olipahan siinäkin taas hommaa kerrakseen... Tuossa alla kuva ensimmäisestä ja liian leveästä versiosta, jota Aavakin kävi vähän testailemassa 😀




Mutta se niistä valmisteluista, sitten itse askartelupäivään eli lauantaihin. Mulla oli taas puoli omaisuutta mukana kun mentiin porukoille. Olin ottanut kaasoille tarkoitetut kimput mukaan, kun myin ne eteenpäin ja niitä tultiin puolilta päivin hakemaan. Nekin siis osoittautui loppupeleissä hutiostokseksi kun keksin kaasoille uudet kukkasysteemit... Mulla oli mukana myös bolero, jonka olin tilannut Alista ja sitä varten jouduin (lue: sain) hakemaan mekkoni vaatekaapista. Nopealla silmäyksellä se oli aivan samanvärinen kuin mekkoni eli se saa kelvata. 

Jenna sitten pyysi että pukisin mekon päälleni, kun ei ollut nähnyt sitä vielä livenä. Ja ihan hyvä että pyysi, koska ei meinattu saada sitä äitini kanssa päälleni 😐 Olen tiennyt jo pitkään että se ei kunnolla sovi, kun olen lihonut viime kevään jälkeen, mutta oli kyllä aika shokki kun jouduttiin kiskomaan sitä parin rusahduksenkin saattelemana, mutta saatiin kuin saatiinkin se mun päälle. Oli kyllä aikamoinen herätys että nyt on alettava ottamaan laihdutus ihan tosissaan! Olen kyllä hyvin pystynyt jättämään karkit ja sipsit pois, mutta edelleen lipsun roskaruuan kanssa 😑 Liikuntaa olen harrastanut kohta kuukauden noin 3-4 x viikossa. Pahin pelko kyllä tällä hetkellä on että en saa senttejä kropasta tarpeeksi pois ennen häitä ja että paniikissa olisi alettava hankkimaan vielä uutta pukuakin!

Valmista!

Sovituksen jälkeen alettiin askartelemaan. Minä leikkasin paperileikkurilla viirien kirjaimet ja pöytäkolmioiden lappuset, Emmi mittasi ja leikkasi viirien pohjapahvit ja Jenna ensin liimaili auenneita pöytäkomioita takaisin kasaan ja sen jälkeen kirjaimet viireihin. Viimeiseksi liimailtiin kaikki yhdessä lappuset kiinni pöytäkolmioihin. Aikaa kaikkineen meni taas noin 3 tuntia.

P.S. Sami sai vihdoin varattua vieraiden bussikyydin kirkolta juhlapaikalle! 

P.P.S. Annoin Emmille viime viikolla listan ketä haluan polttareihin ja kuulemma niiden suunnittelu on alkanut! JÄNSKÄÄ! 😁

TJ 129 päivää ( 4 kuukautta, 1 viikko, 2 päivää )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti