maanantai 9. lokakuuta 2017

Häämiitti Helsingissä

Niinkuin viimeksi kerroin, meillä oli lauantaina kaasojen ja bestmanien kanssa tapaaminen Helsingissä. Sami ehdotti alkuviikosta ravintolaksi Whiteladyä ja kun kellään ei ollut sitä mitään vastaan, tein sinne pöytävarauksen. Laitoin heidän nettisivujen kautta pöytävaraus kyselyä ja sain samantien vahvistuksen, jossa kysyttiin että haluaisimmeko varata kabinetin, jonka takuumyynti on 100e. Kysyin ensin Samilta että ymmärsinkö oikein mitä tuo takuumyynti tarkoittaa (eli seurueen laskun pitää olla yli 100e jotta kabinetti on ilmainen) ja Sami sanoi että joo varaa vain se. Whitelady ei ole mistään halvimmasta päästä (kana-annos jonka otin, oli 23,30e) joten tuo 100e tulisi helposti täyteen.

Vein Aavan lauantaina puoliltapäivin mun vanhemmille hoitoon ja lähdin sieltä hakemaan Jennaa ja Lauraa kyytiin. Koska ei ihan mahduttu yhteen autoon, lähdettiin mun ja Samin autoilla. Emmi ja Noona tulivat omilla kyydeillään Lempolan kauppakeskuksen parkkikselle, mistä oltiin sovittu lähtö klo 13. Sami tuli viimeisenä paikalle ja otti Emmin ja Noonan kyytiinsä. Meidän pöytävaraus alkoi klo 14 ja oltiin perillä 20 minuuttia etuajassa. Mika tuli melkein heti meidän perään ja Juha tasan kahdelta.

Meille oli katettu pieni, juuri kahdeksalle hengelle tarkoitettu kabinetti. Oli kyllä hyvä että varasin sen, saatiin olla ihan rauhassa muulta ravintolan hälinältä. Kun oltiin tilattu juomat ja kaikki olivat miettineet mitä syövät, kaivoin tabletin esiin ja muiden kehoituksesta aloitin löpinäni. Meinasi iskeä pieni ramppikuume, kun en yleensäkään tykkää esiintymisestä, lehahdin varmaan ihan punaiseksi ja unohdin kokonaan miten mun piti aloittaa koko homma 😅

Kun sain itseni kerättyä, esittelin vielä kertaalleen keitä kaikki olivat, lähinnä mistä tunnetaan ketäkin. Otin esille asiakirjan johon olin kirjoittanut ylös asioita joista meinasin puhua. Ihan en järjestyksessä pystynyt asioita läpi käymään kun joistain asioista oli luontevampi siirtyä seuraavaan. Esimerkiksi kun aloitin kertomalla häiden teemavärit, siitä hyppäsin luontevasti suoraan kaasojen ja bestmanien vaatetuksen väreihin. Olen lupautunut maksamaan kaasoilleni mekot ja niihin oltiin jo yhdessä päätetty väriksi harmaa. Tasapuolisuuden nimissä päätettiin Samin kanssa että kustannetaan bestmaneille sitten kauluspaidat ja krakat häihin. Pojille sopi ajatukseni siitä, että paidoista tulee saman väriset kuin kaasojen mekoista ja kravaateista tulee vaaleanpunaiset, niinkuin kaasojen kimpuista. Olin siis jo aiemmin tilannut Wishiltä kokeeksi yhden kestokimpun ja jos se on hyvä, tilaan vielä loput 3.

Tämä väri <3 Kuva Pinterest.

Tilattu Wishiltä.

Käytiin läpi myös tehtävalistaa että mitä vastuualueita olin ajatellut kullekin ja sekin meni läpi ilman mitään sen kummempia vastalauseita. Kerroin mitä olen jo saanut varattua/tehtyä ja mitä on vielä tekemättä. Mun ei pitänyt käydä vielä läpi kauhean tarkasti hääpäivän aikataulua, mutta kun sivuttiin aihetta niin toiset kannusti mua kertomaan millaisen aikataulun olin suunnitellut. Ja koska olin käynyt niin nopeasti mun asialistan läpi, käytiin läpi tarkemmin myös mun alustavia laskelmia mm. juomapuolesta, budjetista sun muista.

Oli kyllä todella kiva tapaaminen ja vähän suunniteltiin että tässä joskus laitetaan meillä palju lämpimäksi ja otetaan vähän alkomahoolia porukalla 😉 Mun piti ottaa meistä ryhmäkuvakin, mutta tietysti se unohtui..

Nyt alkaakin olla aika hyvällä mallilla nää meidän häävalmistelut, että täytyykin oikein miettiä että mitähän sitä seuraavaksi. Tässä taas joku viikonloppu täytyy mennä jatkamaan niitä kutsujen vääntämistä, askartelua kun riittää vielä niiden jälkeenkin...

TJ 264 päivää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti